AKTIV-verkosto

Ammatillisen koulutuksen järjestäjien tietohallintovastaavien verkosto (AKTIV) on perustettu vuonna 2016 vertaistuki- ja yhteistyöverkostoksi ammatillisen koulutuksen järjestäjien tietohallinnosta vastaaville päälliköille. Vuoden 2021 alusta AKTIV on tullut itsenäisenä verkostona osaksi AMKEn verkostoperhettä. AKTIV-verkosto voi näin tarvittaessa luontevammin tukea AMKEa ammatillisen koulutuksen edunvalvontatehtävissä.

AKTIV-verkoston toiminnan tavoitteita ovat:

  • ammatillinen kehittyminen yhdessä 
  • tiedon ja osaamisen sekä hyvien käytäntöjen jakaminen
  • IT-toimijoiden tukeminen koulutuksen järjestäjien strategioiden toteuttamisessa
  • lainsäädännön vaatimiin muutoksiin valmistautuminen yhdessä
  • sidosryhmien kanssa tehtävän yhteistyön kehittäminen

AKTIV-verkosto järjestää tietohallintovastaavien tapaamisia 1-2 kertaa vuodessa sekä lisäksi napakoita Teams-webinaareja valituista ajankohtaisista aiheista. AKTIV järjestää myös tarvittaessa yhteisiä koulutuksia jäsenilleen. 

AKTIV-verkoston toimintaa ohjaa keskuudestamme valittava työvaliokunta (toimikausi on 4 vuotta). Puolet työvaliokunnan jäsenistä vaihtuu 2 vuoden välein, jolloin valitaan myös puheenjohtaja. 

AKTIV työvaliokunta 2021-2022:

Puheenjohtaja Hanna Rajala, digipalvelupäällikkö, Gradia
Tuukka Soini, kehittämisjohtaja, Omnia
Marko Keisu, ict-palveluvastaava, Redu
Mervi Leinonen, tietohallintopäällikkö, Hengitysliitto 
Urho Mäenpää, tietohallintopäällikkö, Riveria
Mika Rauhala, tietohallintojohtaja, Salpaus

Haluatko mukaan hyvään porukkaan?
Kysy lisää: hanna.rajala@gradia.fi 

AKTIV yleisesittely

Yhteystiedot

Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry Ammattiosaamisen kehittämisyhtiö AMKE Oy

Eteläranta 10
00130 Helsinki

toimisto@amke.fi