AKTIV-verkosto

Ammatillisen koulutuksen järjestäjien tietohallintovastaavien verkosto (AKTIV) on perustettu vuonna 2016 vertaistuki- ja yhteistyöverkostoksi ammatillisen koulutuksen järjestäjien tietohallinnosta vastaaville päälliköille. Vuoden 2021 alusta AKTIV on tullut itsenäisenä verkostona osaksi AMKEn verkostoperhettä. AKTIV-verkosto voi näin tarvittaessa luontevammin tukea AMKEa ammatillisen koulutuksen edunvalvontatehtävissä.

AKTIV-verkoston toiminnan tavoitteita ovat:

  • ammatillinen kehittyminen yhdessä 
  • tiedon ja osaamisen sekä hyvien käytäntöjen jakaminen
  • IT-toimijoiden tukeminen koulutuksen järjestäjien strategioiden toteuttamisessa
  • lainsäädännön vaatimiin muutoksiin valmistautuminen yhdessä
  • sidosryhmien kanssa tehtävän yhteistyön kehittäminen

AKTIV-verkosto järjestää tietohallintovastaavien tapaamisia 1-2 kertaa vuodessa sekä lisäksi napakoita Teams-webinaareja valituista ajankohtaisista aiheista. AKTIV järjestää myös tarvittaessa yhteisiä koulutuksia jäsenilleen. 

AKTIV-verkoston toimintaa ohjaa keskuudestamme valittava työvaliokunta (toimikausi on 4 vuotta). Puolet työvaliokunnan jäsenistä vaihtuu 2 vuoden välein, jolloin valitaan myös puheenjohtaja. 

AKTIV työvaliokunta 2023-2024:

Tuukka Soini (pj), kehittämisjohtaja, Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia
Mika Rauhala, tietohallintojohtaja, Koulutuskeskus Salpaus
Mervi Leinonen, it- ja digipäällikkö, Ammattiopisto Luovi Oy
Keisu Marko, ict-palveluvastaava, Rovaniemen koulutuskuntayhtymä Redu
Katja Leppänen, tietohallintopäällikkö, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova

AKTIV yleisesittely

Ryhmän yhteyshenkilö AMKEssa:

Veli-Matti Lamppu
veli-matti.lamppu(at)amke.fi
Puh. 050 344 2554