Väylät auki -kampanjalle voitto Finnish Comms Awards -kilpailussa

17.11.2023

Kuvassa vasemmalta: Janne Malinen, SEK, Hanna-Mari Bennick, AMKE ry,  Joonas Holste, SEK sekä Enoma Edevbaro, SEK. Kuva: Ville-Veikko Niemelän

AMKEn jäsenten yhteinen ammatillisen koulutuksen vetovoimakampanja Väylät auki valittiin voittajaksi Finnish Comms Awardseissa hankeviestinnän kategoriassa torstaina 16.11.2023. Viestintätoimisto SEK on toteuttanut AMKEn kanssa kampanjaa vuodesta 2021 lähtien.

Raadin perusteluiden mukaan AMKE ja Viestintätoimisto SEK on tehnyt yhteiskunnallisesti erittäin merkittävää työtä. 

- Kampanjassa hyödynnettiin fiksusti kohderyhmälle tärkeitä somen kanavia, erityisesti tähtiartistia ja hänen musiikkiaan. Kun ammatillisen koulutuksen mielikuva on ollut vanhanaikainen, kampanjan tyyli ja sisältö oli omiaan modernisoimaan koulutusta ja sen vetovoimaa. Amatimiesten työtä!

Finnish Comms Awardsin päätuomari Tiina Hosiokosken mukaan voittotöissä nousi vahvasti esiin yhteiskunnallisuus ja vaikuttavuus. 

- Viestinnän avulla on saavutettu isoja asioita, liikautettu jotain. Se voi olla esimerkiksi asenne tai mielikuva. 

AMKEssa ja Viestintätoimisto SEKissä voitto otettiin vastaan lämmöllä.

- Olemme iloisia ja ylpeitä yhteisestä voitosta timantinkovassa kategoriassa. Pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen yhteistyö, monipuoliset toimenpiteet sekä avoin ja luottamuksellinen vuoropuhelu ovat olleet kumppanuutemme keskiössä ja upeiden tulosten ohella tämä välittyi myös tuomareille. Odotamme innolla jo tulevaa, sanoo Viestintätoimisto SEKin asiakkuusjohtaja Janne Malinen.

- Arvostan todella paljon tätä voittoa. On ollut suuri ilo tehdä tätä tärkeää ammatillisen koulutuksen vetovoimatyötä yhdessä jäsentemme kanssa jo viiden vuoden ajan. Finnish Comms Awardsin voitto on osoitus siitä, että yhteistyökumppanimme SEK on onnistunut välittämään viestimme upeasti eteenpäin, sanoo AMKEn viestintäpäällikkö Hanna-Mari Bennick.

Kampanjassa mukana olevat organisaatiot >>

Kampanjan tähtenä loisti tänä vuonna JVG:n Ville Galle:

Viime vuonna kampanjassa tarinansa kertoivat rallikuski Sami Pajari ja huippukokki Micke Björklund

Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma: asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä. Kilpailu nostaa esiin viestintäyhteistyökumppanin kanssa tehtävän yhteistyön arvoa, kokemusta ja vaikuttavuutta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa.