Työnjaot muuttuvat AMKEn toimistolla

04.08.2015

Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry tehostaa toimintaansa ammatillisen koulutuksen edunvalvojana ja kehittäjänä. Toiminnan strategisena tavoitteena on ammatillisen koulutuksen toimintaedellytysten turvaaminen supistuvasta julkisesta rahoituksesta huolimatta.

Yhteiskunnallista vaikuttamista AMKEssa johtaa toimitusjohtaja Petri Lempinen, jonka tiimissä työskentelevät erityisasiantuntija Johan Hahkala ja asiantuntija Riikka Reina.

AMKEn hallituksen tukena toimii useita jäsenten muodostamia työryhmiä ja verkostoja, joiden vastuuhenkilöinä toimivat:

  • tulevaisuusvaliokunta ja HRMD-työryhmä ja verkosto Riikka Reina.
  • koulutuksen johtamisen verkosto, Johan Hahkala
  • oppisopimusjaosto ja kv-työryhmä, Petri Lempinen.

 

Osa verkostoista toimii itsenäisesti.

Hahkalan vastuulla on myös tilastoihin liittyviä asioita.

Taloushallinnon ja Microsoft-lisenssien yhteyshenkilö on Jukka Ikonen.

Ammatillisen koulutuksen ansioristit myöntää AMKE ry:n hallitus, yhteyshenkilö on Eira Jokivaara.

AMKE Oy tuottaa palveluita, jotka tukevat ammatillisen koulutuksen järjestäjien strategista päätöksentekoa, toiminnan ja osaamisen kehittämistä sekä yhteisten kehittämisteemojen toimeenpanoa. Palvelut keskittyvät ajankohtaisten tapahtumien ja koulutusten tuottamiseen sekä tiedonhallintapalveluihin.

Palvelutuotantoa johtaa yhtiön toimitusjohtaja Tellervo Tarko, joka vastaa myös tapahtumakokonaisuuden sisällöistä ja koordinaatiosta sekä yhtiön sopimusasioista.

Tiedonhallinnan palveluista ja StudentaPlus-kehittämisestä vastaa kehittämispäällikkö Marja Myllykylä.

Johdon assistentti Meri Hjortin vastuulla on tapahtumien käytännön järjestelyt sekä StudentaPlus ja digium lisenssit.