KOMEa tulevaisuus -kampanja kiillottaa kone- ja metallialan mainetta ja houkuttelee uusia opiskelijoita

22.01.2016

Useissa ammatillisissa oppilaitoksissa käynnistynyt KOMEa tulevaisuus -kampanja, jolla yritetään houkutella kone- ja metallialalle uusia opiskelijoita ensi syksyksi. Kampanjan toteuttajat ovat Varsinais- ja Lounais-Suomesta, mutta mukaan on liittynyt ammatillisia oppilaitoksia ympäri Suomen.

Loppiaisena käynnistyneessä kampanjassa kone-ja metallialan nykyiset opiskelijat kertovat omista kokemuksistaan opiskelijoina, jakavat kuvia ja haastavat muita nuoria mukaan sosiaalisessa mediassa. Kampanjan tavoitteena on vaikuttaa peruskoulun päättövaiheessa olevien nuorten ja heidän vanhempiensa mielikuviin kone- ja metallialasta.

Koko kevään kestävässä kampanjassa on opiskelijoiden lisäksi mukana alan yrityksiä, jotka avaavat helmikuun alussa iltaisin ovensa ja mahdollistavat nuorten ja vanhempien vierailun tiloissaan. Kampanjan tukijana on Teknologiateollisuus ry, sillä kampanja on osa valtakunnallista kone- ja metallialan markkinointia, VetoVoimaa teknologia-aloille -hanketta.

KOMEa tulevaisuus -kampanjan toteuttajatahot ovat Turun kaupungin sivistystoimialan projektitoimisto ja ammatillinen koulutus, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä Novida, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Koneteknologiakeskus Turku Oy sekä Turun ammattikorkeakoulu.

Kampanjaan ovat liittyneet myös Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, Koulutuskuntayhtymä Tavastia ja Sastamalan koulutuskuntayhtymä.